Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
آتور صنعت » مقالات » پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟

پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟

پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟
جدول موضوعات

پنتاکس بهتر است یا پدرولا؟ این سؤال یکی از متداول‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خرید پمپ و معرفی برندهای تراز اول در این زمینه به مشتریان، توسط آن‌ها مطرح می‌شود، پنتاکس (Pentax) و پدرولا (پدرولو – Pedrollo) دو برند ایتالیایی و از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین کمپانی‌ها در حیطه تولید و فروش محصولات و تجهیزات مکانیکی هستند. تجربه به ما ثابت کرده است که مقایسه این دو کمپانی از منظر برند و اصالت کالا به‌تنهایی پاسخ‌گوی نیاز مشتریان نیست و بنابراین در ادامه قصد داریم پمپ‌های آب تولید شده توسط پنتاکس و پدرولو را از جهات مختلف بررسی کنیم و به این سؤال که پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟ پاسخ دهیم.

کمپانی‌های مطرح فراوانی در جهان پمپ آب تولید می‌کنند، به همین دلیل انتخاب بهترین پمپ از بین تمام برندهای مطرح موجود در بازار کار بسیار دشواری است. یک انتخاب مناسب جدای از برند شامل فاکتورهایی از قبیل کارایی، مشخصات فنی، ویژگی‌های محیطی، قیمت محصول، خدمات پس از فروش، شرایط گارانتی و غیره می‌شود. به همین جهت بدون درنظرگرفتن تمام این موارد نمی‌توان دست به یک انتخاب صحیح زد و مقایسه امکان‌پذیر نیست.

 

مقایسه برند پدرولو و پنتاکس:

پنتاکس (Pentax):

“خلق ارزش هدف اصلی ماست”
کمپانی پنتاکس (Pentax) در سال 1990 در ایتالیا با ارائه محصولاتی باکیفیت و قابل‌دسترسی برای همه، کار خود را شروع کرد. در حال حاضر محصولات این برند در بیش از 100 کشور در دسترس هستند.
باگذشت بیش از 30 سال از شروع فعالیت، شرکت پنتاکس توانسته است سهم بزرگی از بازار پمپ‌های آب را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد. این شرکت با وجود طیف گسترده محصولاتی که برای کاربردهای مختلف ارائه می‌کند، دائماً به‌منظور بهبود خدمات و راه‌یابی وسیع‌تر به بازار جهانی تلاش کرده است تا بتواند هرگونه نیاز جدید را شناسایی و برطرف کند. تیم توسعه پنتاکس بر این باور هستند که: «جایی که آب هست، پنتاکس هم هست»

پدرولا (پدرولو – Pedrollo):

کمپانی پدرولا (Pedrollo) از سال 1974 در ایتالیا شروع به کارکرد و اکنون به‌عنوان یک تولیدکننده پیشرو در صنعت پمپ‌های آب، شناخته می‌شود. پدرولو نوآوری، کیفیت و قابلیت اطمینان را پایه و اساس تولیدات خود قرار داده است و با نزدیک به نیم‌قرن تجربه می‌تواند بیش‌ترین دقت و بالاترین کیفیت در مراحل ساخت را برای مشتریان خود تضمین کند. استفاده از تکنولوژی و ربات‌های پیشرفته این شرکت را قادر می‌سازد که سالانه بیش از دو میلیون پمپ تولید کند.

توسعه، طراحی و تولید محصولات این برند “ساخت ایتالیا” باقی‌مانده است.

پمپ‌های پدرولو طیف گسترده‌ای از کاربردها را از جمله کشاورزی، خانگی و صنعتی در بر می‌گیرند و با صادرکردن محصولات به سایر نقاط جهان، برای بهبود منابع آب و کیفیت زندگی مردم تلاش می‌کند و همیشه در خط مقدم مدافعان حقوق محیط‌زیست و انرژی‌های پاک قرار داشته است.

 

بررسی پمپ‌های پدرولا و پنتاکس بر اساس نوع و سری تجهیزات:

همان‌طور که ذکر شد، علاوه بر برندینگ، مشخصات دیگری نیز در انتخاب یک پمپ مناسب دخیل هستند؛ بنابراین به‌منظور مقایسه بهتر برند پنتاکس و پدرولا، پمپ‌های این دو کمپانی را از حیث کاربری و نوع پمپ به تفضیل بررسی خواهیم کرد.

در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که شما چه پمپی می‌خواهید و با چه کاربردی؟

پمپ آب خانگی پدرولا یا پنتاکس؟

پمپ آب محیطی:

 

مقایسه ی پمپ آب محیطی پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی پمپ آب محیطی پنتاکس و پدرولو

چنانچه از اسم تجهیز مشخص است، پمپ‌های آب خانگی به جهت افزایش فشار آب در مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری و غیره استفاده می‌شوند. مواردی همچون تعداد طبقات، متراژ واحدها، مصرف ساکنین، تعداد شیرها و غیره هستند که مشخصات فنی یک پمپ خانگی را مشخص می‌کنند.

پمپ محیطی
برندپدرولا (پدرولو)پنتاکس
سریPKPM
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهچدنچدن
جنس پروانهبرنجبرنج
جنس سیم‌پیچمسمس
جنس شافتاستیلاستیل
کاربریمصارف مسکونی و ساختمان‌های کوچکی که محدودیت فضا برای نصب دارند و بسیاری از فعالیت‌های صنعتی که محدودیت هزینه و فضا دارندمصارف خانگی، صنعتی و ساختمانی
محدوده هد/ارتفاع3 الی 100 متر5 الی 88.2 متر
توان0.5 الی 3 اسب بخار0.5 الی 1 اسب بخار
حداکثر دبی5.4 مترمکعب بر ساعت3 مترمکعب بر ساعت

 

پمپ آب بشقابی:

 

مقایسه ی پمپ آب بشقابی پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی پمپ آب بشقابی پنتاکس و پدرولو

این دسته از پمپ‌ها به دلیل صاف و گردن بودن بخش ابتدایی که مشابه با پهن و مسطح بودن بشقاب است، به پمپ‌های بشقابی معروف هستند. این تجهیز به‌صورت یک یا چند پروانه در بازار موجود بوده  از مصارف عمده آن در سیستم آب‌دهی ساختمان است.

پمپ بشقابی تک پروانه
برندپدرولا (پدرولو)پنتاکس
سریCPCM
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهچدنچدن
جنس پروانهاستیل 304برنج – نوریل
جنس سیم‌پیچمسمس
جنس شافتاستیلاستیل
کاربریتامین فشار ساختمان‌های مسکونی کوچکمصارف خانگی، صنعتی، ساختمانی و مصارف آبیاری
محدوده هد/ارتفاع7 الی 56 متر8.9 الی 56.5 متر
توان0.25 الی 3 اسب بخار0.4 الی 5.5 اسب بخار
حداکثر دبی9.6 مترمکعب بر ساعت21 مترمکعب بر ساعت

پمپ بشقابی دو پروانه

برندپدرولا (پدرولو)پنتاکس
سری2CPCBMB
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهچدنچدنچدن
جنس پروانهاستیل 304برنج – نوریلبرنج – نوریل
جنس سیم‌پیچمسمسمس
جنس شافتاستیلاستیلاستیل
کاربریتامین آب در مصارف خانگی و در توان‌های مختلف، ساختمان‌هایی با طبقات و واحدهای بالا و در بسیاری از کاربردهای صنعتیتامین فشار آب منازل مسکونی و مناسب برای ساخت بوستر پمپیک گزینه ایده‌آل جهت مصارف آبیاری و ساختمانی
محدوده هد/ارتفاع15 الی 105 متر21 الی 98.7 متر22 الی 49 متر
توان1 الی 15 اسب بخار1 الی 15 اسب بخار1.5 الی 3 اسب بخار

 

پمپ آب جتی:

 

مقایسه ی پمپ آب جتی پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی پمپ آب جتی پنتاکس و پدرولو

یکی از پرمصرف‌ترین انواع پمپ‌های خانگی، مدل جتی است که در بازار به‌عنوان پمپ‌های خودمکش نیز شناخته می‌شود. این تجهیز جهت ایجاد مکش، خلا ایجاد می‌کند و سازوکار آن به نحوی است که نسبت به مدل‌های دیگر صدای بیشتری دارد.

جتی

برندپدرولا (پدرولو)پنتاکس
سریJSWCAM
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهچدنچدن
جنس پروانهاستیل 304 – برنجچدن
جنس سیم‌پیچمسمس
کاربریمصارف خانگی و صنعتی و …مصارف خانگی، صنعتی، آتش‌نشانی، بوستر پمپ‌ها، سیستم‌های شستشو، آبیاری قطره‌ای و سیستم‌های گرمایشی
محدوده هد/ارتفاع10 الی 62 متر10 الی 64.8 متر
توان0.5 الی 3 اسب بخار0.6 الی 3 اسب بخار
حداکثر دبی9.6 مترمکعب بر ساعت7.2 مترمکعب بر ساعت

 

مشخصات و داده‌های کف‌کش‌های پدرولا و پنتاکس:

 

مقایسه ی کف کش پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی کف کش پنتاکس و پدرولو

کف‌کش‌ها نوعی الکتروپمپ مستغرق سانتریفیوژ هستند. در این تجهیزات، الکتروموتور نیروی موردنیاز پمپ را تامین می‌کند و به زبانی ساده، پمپ با افزایش انرژی جنبشی سیالی که از آن عبور می‌کند، موجب افزایش فشار و دبی سیال و هدایت آن به خروجی پمپ می‌شود و در این نوع از پمپ، فشار سیال در هنگام خروج، به ‌دور موتور وابسته است.

درکف‌کش‌ها به‌منظور جلوگیری از نفوذ آب به موتور، از آب‌بندی مکانیکی (مکانیکال سیل) استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد کف‌کش­ها در کشیدن آب چاه است. پیشنهاد می‌شود که از این نوع پمپ برای جابه‌جایی و انتقال آب‌های تمییز و بدون ذرات معلق استفاده شود.

برندپدرولا (پدرولو)پنتاکس
سریTOPRXDDP
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهتکنو پلیمراستیل 304استیل 304پلی‌پروپیلن
جنس پروانهتکنو پلیمراستیل 304تکنو پلیمرنوریل
جنس سیم‌پیچمسمسمسمس
کاربریانتقال آب گل، آبیاری، تخلیه چاه آسانسور، مناسب برای سیستم آب فواره‌ها و آب‌نماها، استخرهای پرورش ماهیانتقال آب گل، آبیاری، تخلیه چاه آسانسور، مناسب برای سیستم آب فواره‌ها و آب‌نماها، استخرهای پرورش ماهیانتقال آب گل، آبیاری، تخلیه چاه آسانسور، مناسب برای سیستم آب فواره‌ها و آب‌نماها، استخرهای پرورش ماهیانتقال آب گل، آبیاری، تخلیه چاه آسانسور، مناسب برای سیستم آب فواره‌ها و آب‌نماها، استخرهای پرورش ماهی
محدوده هد/ارتفاع1.4 متر1 الی 20 متر3 الی 26 متر2.5 الی 13.3 متر
توان0.25 الی 0.92 کیلووات0.25 الی 1.1 کیلووات0.55 الی 1.1 کیلووات0.2 الی 1.05 کیلووات
حداکثر دبی21.6 مترمکعب بر ساعت18 مترمکعب بر ساعت18 مترمکعب بر ساعت15 مترمکعب بر ساعت
فلوتردارددارددارددارد

 

اطلاعات فنی لجن‌کش‌های دو برند پدرولو و پنتاکس:

 

مقایسه ی لجن کش پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی لجن کش پنتاکس و پدرولو

پمپ‌های لجن‌کش نوعی از پمپ‌های سانتریفیوژ هستند و به‌صورت مستغرق در سیالی که پمپاژ می‌کنند بکار می‌روند. مکش در این تجهیزات از قسمت انتهایی و انتقال قدرت در لجن‌کش‌ها به‌وسیله الکتروموتور صورت می‌گیرد. این محصول قابلیت انتقال و جابه‌جایی انواع سیال و لجن غلیظ را دارد و اگر جنس آن مناسب با سیال انتخاب شود، امکان پمپاژ سیالات خورنده و در برخی موارد ساینده را به مصرف‌کننده می‌دهد.

به این دلیل که دور موتور در این پمپ‌ها با توجه ‌به غلظت سیالات متفاوت است، برای جابه‌جایی و پمپاژ آب، فاضلاب­های صنعتی، فاضلاب‌های خانگی و مایعات دارای ناخالصی و مواد جامد استفاده می‌شوند.

برند

پدرولا (پدرولو)

پنتاکس

سریBCVXCMCDXDGDC-DCT
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهاستیل 304چدنچدن – استیلاستیل 304چدناستیل 304
جنس پروانهاستیل 304استیل 304استیل 304استیل 304استیل 304استیل 304
جنس سیمپیچمسمسمسمسمسمس
جنس شافت      
کاربریمناسب برای تخلیه فاضلاب در کارخانه‌ها، سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، استخر و آبیاری زمین‌های زراعیپمپاژ فاضلاب صنعتی و خانگی، انتقال آب گل‌آلود و آبیاری زمین‌های زراعیپمپاژ فاضلاب صنعتی و خانگی، انتقال آب گل‌آلود و آبیاری زمین‌های زراعیمناسب برای تخلیه فاضلاب در کارخانه‌ها، سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، استخر و آبیاری زمین‌های زراعیمناسب برای تخلیه فاضلاب در کارخانه‌ها، سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، استخر و آبیاری زمین‌های زراعیمناسب برای تخلیه فاضلاب در کارخانه‌ها، سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری، استخر و آبیاری زمین‌های زراعی
محدوده هد/ارتفاع2 الی 15 متر1 الی 16 متر1 الی 25 متر3.5 الی 9.8 متر1.3 الی 5.3 متر3 الی 55.1 متر
توان0.75 الی 1.1 کیلووات1.1 الی 2.2 کیلووات1.1 الی 3 کیلووات1.35 الی 1.05 کیلووات1.05 الی 1.2 کیلووات1.1 الی 7.5 کیلووات
حداکثر دبی45 مترمکعب بر ساعت72 مترمکعب بر ساعت96 مترمکعب بر ساعت18 مترمکعب بر ساعت24 مترمکعب بر ساعت54 مترمکعب بر ساعت
فلوتردارددارددارددارددارددارد

 

مقایسه مشخصات پمپ‌های شناور پنتاکس و پدرولا:

 

مقایسه ی پمپ شناور پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی پمپ شناور پنتاکس و پدرولو

الکتروپمپ‌های شناور از دسته تجهیزات مستغرق هستند که به‌منظور افزایش فشار سیالات و پمپاژ و انتقال آب از چاه بکار می‌روند.

این دسته از تجهیزات مانند پمپ‌های طبقاتی سیال را که از چشمه (مرکز) پروانه اول وارد شده است، از محیط پروانه خارج کرده و به قسمت بعد هدایت می‌کنند و در نهایت سیال با گذر از پروانه آخر، از پمپ خارج می‌شود. این سیستم موجب افزایش فشار سیال در خروجی می‌گردد.

الکتروپمپ شناور متشکل است از دو قسمت اصلی شامل الکتروموتور و پمپ، بنابراین گردش موتور، پمپ را به حرکت در می‌آورد و الکتروموتوری که با پمپ کوپل شده است، درون سیال قرار می‌گیرد. طراحی تجهیز به‌گونه‌ای است که داخل الکتروموتور جهت روانکاری یاتاقان‌ها و خنک‌کاری سیم‌پیچ، با آب پر شود.

برند

پدرولا (پدرولو)

پنتاکس

سریUP 4Block4SR5PES4S
کشور سازندهایتالیاایتالیا
جنس بدنهاستیل 304استیل 304استیل 304استیل 304استیل 304
جنس پروانهتکنو پلیمرتکنو پلیمرتکنو پلیمرتکنو پلیمرنوریل
جنس سیمپیچمسمسمسمسمس
جنس شافت     
کاربریمناسب جهت انتقال آب تمیز از چاهجهت انتقال آب تمیز از چاه بدون ناخالصیجهت انتقال آب تمیز از چاه و سیستم‌های آبیاریمصارف کشاورزی، آبیاری، ایستگاه‌های تقویت فشار، انتقال آب از چاه، آبگیر و پمپاژ آب استخرهامصارف کشاورزی، آبیاری، ایستگاه‌های تقویت فشار، انتقال آب از چاه، آبگیر و پمپاژ آب استخرها
محدوده هد/ارتفاع9 الی 95 متر11 الی 128 متر10 الی 405 متر22 الی 90 متر5 الی 303 متر
توان0.37 الی 1.5 کیلووات0.55 الی 1.1 کیلووات0.37 الی 7.5 کیلووات0.55 الی 1.1 کیلووات0.33 الی 10 کیلووات
حداکثر دبی10.8 مترمکعب بر ساعت9 مترمکعب بر ساعت22 مترمکعب بر ساعت7.2 مترمکعب بر ساعت24 مترمکعب بر ساعت
فلوترداردنداردنداردنداردندارد

 

پمپ‌های سانتریفیوژ، بررسی دو برند مطرح پدرولا و پنتاکس در این زمینه:

 

مقایسه ی پمپ سانتریفیوژ پنتاکس و پدرولو
مقایسه ی پمپ سانتریفیوژ پنتاکس و پدرولو

در پمپ سانتریفیوژ،  هنگام اتصال موتور به جریان برق، عملکرد پمپ آغاز می‌گردد. با به کار افتادن الکتروموتور و چرخش شفت و پروانه، خلا در محفظه پمپ ایجاد می‌شود. خلا ایجاد شده با سیال پر می‌گردد و نیروی گریزازمرکز پروانه موجب می‌شود که سرعت سیال افزایش پیدا کند. سپس سیال به سمت خروجی هدایت شده و در نقطه مدنظر پمپاژ می‌شود.

هر پمپ از قطعات زیادی تشکیل شده است که هرکدام وظیفه­ بخصوصی را به عهده دارند. به‌عنوان‌مثال، بدنه و پروانه از مهم‌ترین اجزاء این تجهیزات به‌حساب می‌آیند و توجه به جنس هر دو آن‌ها از اهمیت شایانی برخوردار است. همچنین یکی دیگر از اجزاء حیاتی در ساختار پمپ، سیم‌پیچ موتور است که یک قطعه الکتریکی است و جنس آن نیز در تعیین عملکرد پمپ نقش بسزایی دارد.

برند

پدرولا (پدرولو)

سریFF4F-INOXFGHF
کشور سازندهایتالیا
جنس بدنهچدنچدناستیل 316چدنچدن
جنس پروانهچدنچدناستیل 316چدنچدن – برنج
جنس سیمپیچمس مس مس مس  مس
کاربریجهت استفاده در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های خنک‌کننده، آتش‌نشانی، مناسب برای بوستر پمپ‌ها، سیستم‌های حرارت مرکزی و تهویهمطبوعجهت استفاده در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های خنک‌کننده، آتش‌نشانی، مناسب برای بوستر پمپ‌ها، سیستم‌های حرارت مرکزی و تهویهمطبوعمناسب برای انتقال آب در سیستم‌های حرارت مرکزی، آبیاری و کشاورزیجهت استفاده در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های خنک‌کننده، آتش‌نشانی، مناسب برای بوستر پمپ‌ها، سیستم‌های حرارت مرکزی و تهویهمطبوعجهت آبیاری، استفاده در فعالیت‌های عمرانی و سیستم‌های آتش‌نشانی 
محدوده هد/ارتفاع6 الی 98 متر2 الی 24 متر4 متر1.5 الی 88 متر 3 الی ۳۹ متر
توان1.5 الی 75 کیلووات0.37 الی 9.2 کیلووات 4 الی 7.5 کیلووات0.37 الی 37 کیلووات0.37 الی 2.2 کیلووات
حداکثر دبی360 مترمکعب بر ساعت174 مترمکعب بر ساعت132 مترمکعب بر ساعت360 مترمکعب بر ساعت36 مترمکعب بر ساعت

 

برند

پنتاکس

سریCMCHCSCBMB
کشور سازندهایتالیا
جنس بدنهچدنچدنچدنچدنچدن
جنس پروانهچدنچدنچدنبرنج – نوریلبرنج – نوریل
جنس سیم‌پیچمس مس  مس مس مس
کاربریجهت استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، مصارف خانگی، صنعتی، سیستم‌های شستشو، آتش‌نشانی و بوستر پمپ‌هاجهت استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، مصارف خانگی، صنعتی، سیستم‌های شستشو، آتش‌نشانی و بوستر پمپ‌هاجهت استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، مصارف خانگی، صنعتی، سیستم‌های شستشو، آتش‌نشانی و بوستر پمپ‌هاجهت استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، مصارف خانگی، صنعتی، سیستم‌های شستشو، آتش‌نشانی و بوستر پمپ هاجهت استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای، سیستم‌های گرمایشی – سرمایشی، مصارف خانگی، صنعتی، سیستم‌های شستشو، آتش‌نشانی و بوستر پمپ‌ها
محدوده هد/ارتفاع10.8 الی 93 متر7.8 الی 37 متر 4.2 الی 21.5 متر 21 الی 98.7  متر22 الی 49 متر
توان2 الی 50 اسب بخار 1.5 الی 5.5 اسب بخار5.5 الی 0.8 اسب بخار 15 الی 1 اسب بخار1.1 الی 2.2 کیلووات
حداکثر دبی330 مترمکعب بر ساعت42 مترمکعب بر ساعت96 مترمکعب بر ساعت36 مترمکعب بر ساعت12 مترمکعب بر ساعت

بنابر هرآنچه گفته شد، اینکه پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟ به عوامل متعددی بستگی دارد.

در هنگام انتخاب و خرید یک پمپ، گزینه‌های بسیار زیادی با مدل‌ها و مشخصات مختلف وجود دارند. پنتاکس و پدرولا هر دو از برندهای محبوب و مطرح در بازار هستند و ما با ذکر مشخصات آورده شده و جدول‌بندی اطلاعات، تلاش کردیم از دیدگاه‌های مختلف به بررسی محصولات هر دو برند بپردازیم و به‌صورت جزءبه‌جزء و در کاربری‌های متفاوت به سؤال شما پاسخ بدیم:

 

پنتاکس بهتر است یا پدرولو؟

برندپنتاکسپدرولا
نقاط قوت1.      ساخت کشور ایتالیا

2.      جزء پمپ‌های پر استفاده و بسیار محبوب و شناخته شده در زمینه خانگی

3.      سبد کامل محصولات و تنوع بسیار زیاد (در زمان عرضه)

4.      در زمان عرضه، از یک مرجع و به‌‌صورت قانونمند و با شرایط یکسان برای تمام نمایندگان توزیع می‌شود

5.      لوازم‌یدکی در دسترس

6.      تعمیر آسان

1.      ساخت کشور ایتالیا

2.      عمر طولانی

3.      کیفیت ساخت بسیار بالا

4.      استهلاک کم

5.      طراحی کارآمد و زیبا

6.      کم‌صدا بودن

7.      وزن کم

8.      ثبات در میزان عرضه و تقاضا

9.      کم ‌بودن نمونه‌های تقلبی در بازار

10.  دارای بالاترین استاندارد اروپا (CE)

11.  دارای خلاقیت و فناوری به روز

12.  برند Pedrollo در سطح جهانی به‌عنوان مترادفی برای “برتری” شناخته شده و امروزه نشان‌دهنده یک استاندارد کیفیت برای محصولات و خدمات است.

 

نقاط ضعف1.      متاسفانه، در سال‌های اخیر به دلیل محبوبیت این برند در بین مصرف­کنندگان، نمونه‌های تقلبی پمپ‌های پنتاکس در بازار بسیار زیاد شده‌اند و به همین جهت هنگام خریداری محصولات کمپانی پنتاکس نیاز است از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

2.      پس از توقف عرضه پمپ، توزیع قطعات یدکی نیز متوقف شد

3.      قیمت نامتعارف نسبت به کیفیت در زمان عرضه

1.      سبد کالای محدود

2.      دسترسی سخت به اصل کالا و قطعات یدکی

3.      خدمات پس از فروش محدود به علت پیچیدگی برخی از قطعات

4.     نقص آب‌بندی در سری PK به دلیل سیستم طراحی پمپ و حذف گلویی

 

مقایسه نهایی 

نمودار مقایسه ی پنتاکس بهتر است یا پدرولا
نمودار مقایسه ی پنتاکس بهتر است یا پدرولا

سؤالات متداول

سوال ۱: پمپ‌های برند پنتاکس صدای کم‌تری تولید می‌کنند یا پدرولو؟

باتوجه ‌به کیفیت ساخت و طراحی پمپ‌ها، تجهیزات برند پدرولا صدای کم‌تری تولید می‌کنند. اما این به آن معنا نیست که پمپ‌های پنتاکس پر صدا هستند، بلکه محصولات این برند هم در دسته پمپ‌های بسیار کم‌صدا قرار می‌گیرند.

سوال ۲: آیا پمپ‌های برند پنتاکس و پدرولا مصارف صنعتی دارند؟

هرچند که از محبوب‌ترین محصولات پنتاکس و پدرولو پمپ‌های خانگی هستند، اما هر دو برند در زمینه تولید تجهیزات و پمپ‌های صنعتی نیز فعالیت می‌کنند. باید توجه داشت که انتخاب یک پمپ مناسب با کاربرد مدنظرتان، باید باتوجه ‌به مشخصات فنی موردنیاز شما صورت بگیرد.

شرکت آتور صنعت، با بهره‌گیری از کارشناسان و تیم فروش مجرب و با در دست‌داشتن دانش فنی بالا، می‌تواند شما را در انتخاب یک پمپ و تجهیز مناسب یاری کند.

سوال ۳: پمپ آب خانگی پنتاکس بهتر است یا پدرولا؟

از لحاظ مشخصات فنی مانند دبی پمپ، میزان فشار و غیره، پمپ‌های خانگی هر دو برند با اختلاف کمی مشابه هستند. اما با درنظرگرفتن کیفیت ساخت، طراحی، خدمات پس از فروش، شرایط گارانتی و پارامترهای دیگری از قبیل صدای تجهیز در حین کارکردن و اینکه کدام‌یک از این فاکتورها در هنگام خرید برای مصرف‌کننده اهمیت بیشتری دارد، که همگی در مقاله بالا با جزییات بررسی شدند، می‌توان به این نتیجه رسید که برای یک فرد و کاربرد مشخص، پنتاکس بهتر است یا پدرولا.

سوال ۴: آیا پمپ آب پنتاکس و پدرولا در بازار موجود هستند؟

طی سال‌های گذشته نمونه‌های تقلبی بسیاری از برند پنتاکس، به دلیل مطرح بودن این برند و تقاضای زیاد آن، وارد بازار شده و میزان عرضه پمپ‌های پدرولا از ابتدای واردات این برند، نسبت به تقاضای بازار همیشه پایین بوده است. اما می‌توان محصولات این برند را با سبد کالایی محدودتر نسبت به گذشته، از تامین‌کنندگان معتبر خریداری کرد.

(شرکت آتور صنعت، با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات اورجینال و اصلی برند پنتاکس و پدرولو را به مشتریان خود اراده می‌کند.)

سوال ۵: خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات پمپ‌های پنتاکس بهتر است یا پدرولا؟

دسترسی به قطعات و لوازم جانبی پمپ‌های آب برند پنتاکس و همچنین تعمیر تجهیزات این برند به دلیل طراحی ساده­تر نسبت به برند پدرولو راحت‌تر است. اما دوام، کیفیت و عمر طولانی پمپ‌های پدرولا، نیاز شخص را به تامین قطعات یدکی و تعمیرات تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سوال 6: اگر پمپ آب خانگی پدرولا یا پنتاکس در جهت پمپاژ آب‌های گل‌آلود به کار گرفته شوند چه مشکلی پیش می‌آید؟

همان‌طور که می‌دانید پمپ‌های آب خانگی برای جابه‌جایی و انتقال آب تمیز و بدون آلودگی طراحی و ساخته شده­اند. سیستم­های تعبیه شده در این پمپ‌ها، همانند لجن‌کش‌ها عمل نمی‌کنند؛ بنابراین استفاده از پمپ‌های خانگی پدرولو یا پنتاکس و چه برندهای دیگر به‌منظور جابه‌جایی آب حاوی ذرات جامد، باعث آسیب به پمپ می‌شود.

وبسایت شرکت پنتاکس: https://www.pentax-pumps.it/

وبسایت شرکت پدرولا: https://www.pedrollo.com/en/products

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشرفت مطالعه

مشاوره تخصصی

مشاوره تخصصی

مقالات مرتبط