Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
آتور صنعت » مقالات » بهترین کف کش ایتالیایی

بهترین کف کش ایتالیایی

بهترین کف کش ایتالیایی
دسته‌ای از پمپ‌های گریز از مرکز شامل پمپ‌های کف کش می‌شوند که برای پمپاژ آب‌ها‌ی زیرزمینی، انتقال فاضلاب‌‏ شهری و صنعتی و تخلیه آب باران و سیلاب استفاده می‌شوند. این تجهیزات بر اساس تبدیل انرژی مکانیکی پروانه گردان به انرژی جنبشی سیال کار می‌کنند. با راه اندازی موتور الکتریکی و ایجاد خلأ حاصل از دوران پروانه، سیال به درون پمپ کشیده می‌شود و با فشار بالا به سمت خروجی هدایت می‌‏شود.
جدول موضوعات
پمپ کف کش و اجزا اصلی
پمپ کف کش و اجزا اصلی

مشخصات و نحوه انتخاب پمپ کف کش

برای انتخاب یک پمپ کف کش متناسب با کاربرد باید مواردی از قبیل نوع منبع برق از نظر تک فاز یا سه فاز بودن، نوع متریال به کار رفته در ساخت قطعات پمپ بر اساس نوع سیال و دبی و هد مورد نیاز را در نظر گرفت.
الف) منبع برق (تک فاز یا سه فاز بودن): پمپ‌‏های کف کش در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار وجود دارند. پمپ‌های سه فاز توان بیشتری نسبت به نوع تک فاز دارند و برای کاربری‌های سنگین‌تر از کاربری خانگی استفاده می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که در صورت عدم دسترسی به شبکه برق سراسری باید از موتور پمپ‌ استفاده کرد.
ب) منبع آب (چاه، استخر و …): این تجهیزات صنعتی مستغرق هستند و به عبارت دیگر به طور کامل در سیال قرار می‌گیرند و برای پمپاژ آب از منابع آب زیرزمینی یا استخرها و تانکرها استفاده می‌شوند. در صورت نیاز به پمپاژ آب از منابع سطحی بهتر است از پمپ‌ سانتریفیوژ استفاده شود.
ج) سیال: پمپ‏ کف کش معمولا برای پمپاژ سیالات تمیز مانند آب استفاده می‌شود. در صورت وجود ذرات جامد در سیال باید از پمپ لجن کش یا پمپ اسلاری استفاده شود.
د) متریال به کار رفته در ساخت پمپ: متریال به کار رفته در ساخت قطعات مهم پمپ کف کش باید با سیال از نظر خورندگی و سایندگی و اندازه ذرات جامد در آن متناسب باشد.
پروانه پمپ وظیفه پمپاژ سیال را بر عهده دارد و همیشه با سیال در تماس است از این رو معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود تا مقاومت بالایی در برابر اکسایش و استحکام بیشتری در برابر ذرات جامد موجود در سیال داشته باشد. بدنه پمپ وظیفه هدایت سیال را برعهده دارد و از آنجایی که در سیال شناور است جنس آن باید از پلاستیک، فولاد، چدن یا آلومینیوم باشد تا در مقابل زنگ زدگی و سایش مقاوم باشد. به عنوان مثال برای انتقال آب شور از پمپی با پروانه برنجی یا برای انتقال مواد شیمیایی تمیز از پمپی با بدنه چدنی استفاده می‌شود.
ه) دبی و هد مورد نیاز: دبی یا میزان آب‏دهی یک پمپ به معنای جابجایی حجم مشخصی از آب در زمان مشخص است و بر اساس قطر دهانه خروجی پمپ مشخص می‌شود. برای تعیین این پارامتر باید ظرفیت آبدهی منبع آب را در نظر گرفت.
ارتفاع منبع آب تا محل مورد استفاده، طول لوله کشی و میزان استفاده از زانویی در مجموع سیستم لوله کشی، هد دینامیکی کل را مشخص می‌کند. به عنوان مثال عمق چاهی ۱۵ متر است. اگر برای طول لوله کشی و تلفات انرژی مقدار ۲۰ متر محاسبه شده باشد، به پمپی با توانایی ایجاد هد ۳۵ متر نیاز است.
برای تعیین این دو پارامتر باید با متخصصین این امر مشورت نمود و پس از آن می‌توان با مراجعه به جداول و منحنی‌های موجود در کاتالوگ پمپ، اقدام به انتخاب یک پمپ مناسب کرد.

مثال‌هایی از کاربرد پمپ کف کش برای پمپاژ آب چاه و تخلیه آب باران
مثال‌هایی از کاربرد پمپ کف کش برای پمپاژ آب چاه و تخلیه آب باران

بهترین پمپ کف کش ایتالیایی

پمپ‌های کف کش ایتالیایی در انواع تک فاز یا سه فاز با توان‌‏های مختلف و کیفیت بسیار بالا در شرکت‌های مختلف ایتالیایی تولید و به بازار ایران عرضه می‌شوند. قوی‌ترین پمپ‌های کف کش ایتالیایی موجود در بازار عبارتند از:

  • پمپ کف کش سیستما (SISTEMA)
  • پمپ کف کش لوارا (Lowara)
  • پمپ کف کش داب (DAB)
  • پمپ کف کش پدرولا (Pedrollo)
  • پمپ کف کش پنتاکس (Pentax)
  • پمپ کف کش کالپدا (Calpeda) 

پمپ کف کش سیستما (SISTEMA)

شرکت سیستما با بیش از ۳۰ سال سابقه نقش مهمی در ساخت و عرضه  انواع پمپ‌ها در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا ایفا می‌کند و از زمان تاسیس دامنه محصولات خود را متناسب با نیاز مشتریان گسترش داده است. 

پمپ‌ کف کش یکی از محصولات این شرکت است که در مدل‌های مختلف برای مصارف خانگی و عمرانی، انتقال پساب شهری و صنعتی و سیستم‌های آبیاری ساخته و در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود. پمپ‌های کف کش سیستما با دانش و تکنولوژی به روز دنیا طراحی و ساخته می‏‌شوند و در ساخت آن‌ها از متریال‌های با کیفیت استفاده می‏‌شود. این تجهیزات عمر بالا و صدای کمی دارند و تعمیر و نگهداری آن‌ها آسان است.

پمپ کف کش سیستما سری TDX
پمپ کف کش سیستما سری TDX

پمپ کف کش لوارا (Lowara)

شرکت ایتالیایی لوارا زیر مجموعه شرکت آمریکایی Xlyem و یکی از بزرگ‏‌ترین تولید کنندگان پمپ در مقیاس جهانی است. محصولات لوارا مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی تولید می شوند و شامل انواع پمپ‌های صنعتی و کشاورزی هستند.

پمپ‌های کف کش لوارا در مدل های SCUBA ،DN ،DOC و DIWA ساخته می‌شوند و برای انتقال آب تمیز یا آب آلوده حاوی مواد جامد ریز مناسب هستند. بدنه و پروانه این تجهیزات از جنس استیل یا چدن یا تکنو پلیمر ساخته شده است. کف کش های لوارا در مدل‌های تک فاز و سه فاز عرضه می شوند. پمپ‌های کف کش لوارا عموما در مصارف خانگی، آبیاری و صنایع لبنی و غذایی کاربرد دارند.

پمپ کف کش لوارا سری DIWA
پمپ کف کش لوارا سری DIWA

پمپ کف کش داب (DAB)

کمپانی داب با بیش از ۴ دهه تجربه در زمینه ساخت تجهیزات مورد استفاده در تهویه هوا، آبیاری و کشاورزی، سیرکولاسیون و فیلتراسیون آب استخر، پمپاژ پساب‌های صنعتی و … فعالیت می‌کند و دارای ۶ کارخانه تولیدی و ۱۲ دفتر فروش در سراسر دنیا است.

پمپ‌های کف کش داب در دو مدل NOVA و DRENAG تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بدنه و پروانه این تجهیزات از متریال‏‌هایی چون تکنو پلیمر، چدن و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و همگی آن‌ها دارای کلاس حفاظتی IP68 هستند. پمپ‌های کف کش داب برای ‌پمپاژ آب تمیز، تخلیه آب باران و سیلاب، برداشت آب‌ زیرزمینی و سطحی در مصارف عمرانی و کشاورزی استفاده می‌شوند.  

پمپ کف کش داب سری NOVA
پمپ کف کش داب سری NOVA

 پمپ کف کش پدرولا (Pedrollo)

برند پدرولا محصولات خود اعم از پمپ‌ سانتریفیوژ، پمپ لجن کش، پمپ کف کش، سیرکولاتور و … را در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا عرضه می‌کند و در خدمت نیازمندی‌‌های مشتریان است. این شرکت بیش از ۴۰ سال است که تاسیس شده است و همیشه تعهد به پیشرفت و به روز بودن طراحی را در دستور کار خود قرار داده است.

پمپ‌های کف کش پدرولا با کیفیت و قابلیت اعتماد بالا در سری‌های RX ،TOP و D ساخته می‌شوند. این پمپ‌ها در مدل‌های تک فاز یا سه فاز عرضه می‌شوند و  در ساخت بدنه و پروانه آن‌ها از چدن، فولاد یا تکنو پلیمر استفاده شده است. این تجهیزات صنعتی کاربرد خانگی، عمرانی و کشاورزی دارند و برای پمپاژ آب چاه و رودخانه، تخلیه مکان‌های سیل زده، انتقال آب از تانکر و … استفاده می‌شوند.

پمپ کف کش پدرولا سری TOP
پمپ کف کش پدرولا سری TOP

پمپ کف کش پنتاکس (Pentax)

شرکت پنتاکس در سال ۱۹۹۰ میلادی تاسیس شد و با پیشرفت روز افزون خود توانسته است سهم بزرگی در بازار پمپ و تجهیزات صنعتی پیدا کند. محصولات پنتاکس مانند بوستر پمپ‌ها، پمپ‌های توربینی، پمپ‌های کف کش و لجن کش و … با کیفیت و ضمانت تولید و به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا صادر می‌شوند.

پمپ‌های کف کش پنتاکس در سری‌های مختلف برای پمپاژ آب از چاه، تانک، تامین فشار آب خانگی، آبیاری مزارع و … در بازار موجود هستند. قطعات مهم این پمپ‌ها مانند پروانه و بدنه از متریال‌های باکیفیتی چون نوریل، تکنو پلیمر، چدن و استنلس استیل ساخته می‌شوند. این تجهیزات صنعتی با درجه حفاظت IPX8 تولید می‌شوند که یعنی در برابر غوطه وری در آب مقاوم هستند و به همین منظور در طراحی این تجهیزات دو آب بند مکانیکی در نظر گرفته شده‌است تا نفوذ پذیری آب به حداقل برسد.

پمپ کف کش پنتاکس سری DP
پمپ کف کش پنتاکس سری DP

پمپ کف کش کالپدا (Calpeda)

کالپدا یک برند ایتالیایی فعال در حوزه مطالعه، توسعه و ساخت سیستم‌های پمپاژ است. این شرکت با تولید بیش از ۲۰۰۰ گونه پمپ مختلف برای کاربری‌های خانگی، کارگاه‌های عمرانی و صنعتی، آبیاری،‌ استخرهای شنا و … نقش بزرگی در بازار تجهیزات صنعتی دنیا ایفا می‌کند.

پمپ‌های کف کش کالپدا برای انتقال آب تمیز حاوی ذرات معلق جامد تا اندازه ۱۰ میلی‌متر مناسب هستند و برای انتقال آب از منابع زیرزمینی، تخلیه سیلاب و آب حاصل از بارندگی در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. این پمپ‌ها در دو نوع تک فاز و سه فاز موجود هستند و در ساخت‌ آن‌ها از موادی مانند فولاد ضد زنگ و چدن استفاده می‌شود تا در مقابل خوردگی و سایش مقاوم باشند. این تجهیزات با آب در حال پمپاژ خنک می‌شوند و در طراحی آن‌ها آب بندهایی با محفظه روغن در نظر گرفته شده‌است.

پمپ کف کش کالپدا سری GQR
پمپ کف کش کالپدا سری GQR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشرفت مطالعه

مشاوره تخصصی

مشاوره تخصصی

مقالات مرتبط